„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 11.06.2019 06:48 Publikacja: 10.06.2019 19:23
Foto: Adobe Stock
Koniec z nabieraniem potencjalnych nabywców na „naturalność" i „ekologiczność" kosmetyku. Za zamieszczanie nieprawdziwych informacji grozić mają kary od 10 tys. do 100 tys. zł.
Producent nie będzie mógł napisać na opakowaniu, że produkt jest hipoalergiczny, jeśli nie poprze tego dowodami – np. wynikami badań klinicznych. Taka zasada wynika z załącznika III i IV dokumentu technicznego Komisji Europejskiej w sprawie oświadczeń dotyczących produktów kosmetycznych.
Samo wejście na cudzy grunt, a nawet budowa instalacji przesyłowej, nie oznacza oczywistego korzystania, uruchamiającego bieg zasiedzenia służebności.
Jedno z większych przedsiębiorstw sprzedających węgiel do ogrzewania gospodarstw domowych w Polsce wycofuje nazwę "ekogroszek” i rezygnuje z opakowań sugerujących ekologiczność produktu - poinformowała Fundacja ClientEarth Prawnicy dla Ziemi.
Sąd uznał, że Uniwersytet Rolniczy w Krakowie nie mógł skreślić z listy studenta, który nie zdał egzaminu przeprowadzonego niezgodnie z pierwotnymi zasadami. Eksperci są zdania, że to przestroga dla wykładowców luźno podchodzących do wymagań, które sami ustalają.
Propozycja Szymona Hołowni, aby ważność wyborów prezydenckich stwierdzał cały Sąd Najwyższy, nie rozwiązuje kryzysu wokół PKW i nie odpowiada na wątpliwości dotyczące neosędziów.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie nie uwzględnił skargi Akademii Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu na decyzję o zwrocie dofinansowania na utworzenie kierunku "Informatyka medialna".
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Możliwość zaproponowania klientowi biura podróży bonu zamiast zwrotu pieniędzy, rozszerzenie katalogu sytuacji, w której może on zrezygnować z wyjazdu i prawo upomnienia się przez organizatora o zwrot pieniędzy u poddostawcy usług - to niektóre zmiany unijnej dyrektywy o imprezach turystycznych zaproponowane przez Radę Europejską.
Ochrona konsumenta nie byłaby wystarczająca, gdyby dystrybutor mógł „odsyłać” konsumenta do producenta, który może nie być znany konsumentowi - stwierdził Trybunał Sprawiedliwości UE.
Jedno z większych przedsiębiorstw sprzedających węgiel do ogrzewania gospodarstw domowych w Polsce wycofuje nazwę "ekogroszek” i rezygnuje z opakowań sugerujących ekologiczność produktu - poinformowała Fundacja ClientEarth Prawnicy dla Ziemi.
Rok 2024 kończy się symbolicznym wzrostem bieżących i wyprzedzających nastrojów konsumenckich. Są one jednak nieco słabsze niż na początku roku. Wszystko to, mimo poczucia, że nasza sytuacja finansowa jest bardzo dobra.
W tym roku cięcie wydatków świątecznych ma w planach co drugi konsument, choć przed rokiem było to aż trzech na czterech. Dla handlu trudno o lepsze informacje.
Kto zakwestionował skutecznie ważność całej umowy kredytu, nie jest konsumentem i z własnej woli nigdy nim nie był.
Oczekiwania konsumentów sprawiły, że wiele firm zaczęło oznaczać swoje produkty jako ekologiczne. Niestety nie zawsze uczciwie. Dlatego Unia Europejska postanowiła tu wkroczyć ze swoimi regulacjami.
Unijna dyrektywa w sprawie greenwashingu wpłynie na oznakowanie firm i produktów. Nie będzie można używać określeń takich jak „przyjazny środowisku”, „biodegradowalny” czy „naturalny” bez przedstawienia wiarygodnych dowodów na ich prawdziwość.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas