Rosjanie wlatywali do Europy 2 lata tylnymi drzwiami. Jest zakaz UE

Dwie linie lotnicze Southwind Airlines i Air Cairo otrzymały zakaz wlotu w przestrzeń powietrzną Unii Europejskiej. Obie mają silne związki z Rosją i blisko z sobą współpracują.

Publikacja: 01.04.2024 12:58

Rosjanie wlatywali do Europy 2 lata tylnymi drzwiami. Jest zakaz UE

Foto: materiały prasowe

Jak poinformował turecki portal turystyczny, Turizm Guncel obaj przewoźnicy, którzy wykonywali do niedawna loty czarterowe między Europą a tureckimi i egipskimi kurortami otrzymały zakaz wlotu w europejską przestrzeń powietrzną. To efekt sankcji nałożonych przez kraje UE. Jako pierwsza zamknęła 25 marca swoje niebo dla Southwinda Finlandia, wniosek o rozszerzenie tego zakazu pochodził z Cypru.

Jak napisał niemiecki „Bild” to Finowie właśnie zaczęli bacznie przyglądać się Southwindowi, kiedy linia wystąpiła o zezwolenie operowania z Helsinek. Southwind powstał w kwietniu 2022 roku, głównie po to, by wozić do Turcji rosyjskich turystów. Finowie jednak sprawdzili, że trzy z 14 maszyn nowego przewoźnika pochodzą z rosyjskiego Nordwinda, rosyjskie są również załogi na pokładach Southwinda. A żeby było jeszcze ciekawiej właścicielem Nordwinda jest rosyjska agencja PEGAS Touristik , która jest współwłaścicielem Air Cairo. Z kolei głównym akcjonariuszem w Air Cairo jest egipski przewoźnik EgyptAir, linia członkowska Star Alliance, sojuszu, do którego należą m.in. LOT i Lufthansa. Z kolei Air Cairo, jako linia niskokosztowa jest w Starze członkiem „wirtualnym”.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Przewoźnicy liczą na ożywienie
Transport
Agroportów nie będzie. Utracona szansa na sukces Polski
Transport
Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin: Modlin nie dał się zagłodzić
Transport
PKP Cargo wypowiedziało umowy sponsoringowe. Stracił je między innymi PKOL
Transport
Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe: Zbliża się duża podwyżka cen aut. Niektóre znikną z rynku