Pracodawca może mieć poglądy

Miejsce pracy nie musi być wolne od inicjatyw czy wydarzeń wspierających określony światopogląd. Pracownik nie musi w nich uczestniczyć i ma prawo do krytyki, ale nie może przekraczać jej granic.

Publikacja: 25.04.2024 04:30

Pracodawca może mieć poglądy

Foto: Adobe Stock

Różnice czy konflikty światopoglądowe już wcześniej zaglądały w miejsca pracy, aby ostatnio zagościć w nich na stałe. Z pewnością jest to związane z coraz większym zaangażowaniem prywatnych firm w akcje społeczne, które siłą rzeczy nie muszą odpowiadać wszystkim pracownikom. Powstające na tym tle konflikty powoli stają się regułą, coraz częściej mając swój finał w sądzie.

Opublikowane niedawno uzasadnienie w głośnej sprawie Ikei to dobra okazja, aby przyjrzeć się temu, jakie prawa i obowiązki mają w tym zakresie pracownicy, a jakie pracodawcy. Na wstępie odpowiedzmy jednak na kilka podstawowych pytań.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt
Orzecznictwo
Kolejny ważny wyrok Sądu Najwyższego wydany już po uchwale frankowej
ABC Firmy
Pożar na Marywilskiej. Ci najemcy są w "najlepszej" sytuacji
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać